Autonomní vůz společnosti Mobileye dokáže projet Jeruzalémem pouze s použitím kamer

Autonomní vozidla schopná samostatné jízdy budí, především v oblasti bezpečnosti, celou řadu otázek. Jedna z těch největších se zabývá tím, jaké typy senzorů potřebuje automobil k tomu, aby se byl schopný co nejlépe zorientovat v ulicích a kolik by takových senzorů ve výbavě měl mít? Většina společností, jež systémy autonomních automobilů vyvíjí se zaměřuje především na kombinaci systémů kamer, radaru, ultrazvuku a LIDARu. Jeden z argumentů pro takové množství elektroniky hovoří o tom, že pokud jeden systém selže, může jej nahradit druhý.

Společnost Mobileye nabízí alternativu k tomuto řešení a na veletrhu CES představila vlastní systém pro autonomní řízení automobilů, který nevyužívá nic jiného než systém kamer. Těch je na voze 12 a jako demonstrace jejich síly natočila společnost Mobileye video. Autonomní vůz vybavený pouze kamerami se v něm proplétá změtí jeruzalémských uliček.

Podle této společnosti není nutné spoléhat se na různé systémy, s dobrým algoritmem schopným rozpoznat obraz je všechno jen a pouze o kamerách. Dvourozměrné obrazy, které přináší několik kamer, jsou v systému jejich automobilu převedeny na do 3D modelu s nímž systém pracuje. Využívá přitom různé polohy kamer, podobně jako člověk vidí prostorově díky dvěma očím.

Video, které trvá dvacet dva minut, ukazuje přibližně patnáctiminutovou jízdu a můžeme také vidět, jak systém přesně pracuje. Otázkou samozřejmě zůstává kolikrát automobil jel danou trasu před tím, a nakolik ji měl naučenou.

Mobileye není jediným vývojářem autonomních automobilů, který spoléhá na kamery. Elon Musk, generální ředitel společnosti Tesla v minulosti opakovaně odmítl LIDAR. Cesta k autonomnímu systému těchto známých elektromobilů povede skrz zpracování videa.

Zdroj: theverge.com