Zdroj: pxfuel.com

Facebook bojuje na svých sociálních sítích s podvody a dezinformacemi týkajícími se koronaviru

Pokud bychom hledali ikonu pro současnou epidemii koronaviru, stala by se jí nepochybně rouška chránící obličej. Tato pomůcka se stala během několika týdnů velmi populární a v současnosti není k dostání ani v oborech, kde je jí třeba. Celé situace se rozhodli využít spekulanti, kteří nabízí roušky a další hygienické prostředky na internetu.

Minulý týden jsme vás informovali, že proti těmto spekulantům zakročila společnost Amazon, která stáhla všechny předražené produkty z nabídky svého e-shopu. K Amazonu se nyní přidal i další technologický gigant, společnost Facebook. Ta zakročila proti inzerci, kterou si na její sociální síti spekulanti platí.

Podle společnosti Facebook by reklamy propagující roušky a další zdravotnické a hygienické pomůcky měly zmizet ze zdí uživatelů během několika dnů. Facebook vidí problém nejen v možném umělém navyšování ceny zboží, ale také v možném nedostatku zdravotních roušek tam, kde jsou nevyhnutelně potřeba. Omezení se dotkne jak Faceoboku, tak Instagramu.

Facebook uznává, že filtr nemusí být dokonalý a nabádá uživatele, aby případné reklamy nahlašovali jako nevhodné. Řada zdravotnických organizací varuje, že roušky uživatele před případnou nákazou neochrání a jsou určené spíše nakaženým, aby nebyl virus šířený dál.

Kromě zákazu těchto reklam bojuje Facebook také se širokou škálou dezinformací a „zaručených“ lékařských rad, které se v souvislosti se stávající situací objevily. Některé informace souvisí s konkrétním zbožím, jež má uživatele před nákazou uchránit. I zde se jedná o podvody a snahu vydělat na strachu a nejistotě, kterou epidemie nového viru přinesla.

Zdroj: gizmodo.com