Zdroj: flickr.com

Gabe Newell tvrdí, že jsme Matrixu podstatně blíž, než si uvědomujeme

Gabe Newell, generální ředitel společnosti Valve Corporation, se před nedávnem u příležitosti uvedení Half-Life: Alyx zúčastnil několika rozhovorů na různá témata. V jednom z nich odhalil svoji představu o tom, jak a kam se v herním prostředí ubírá fenomén rozšířené reality.

Přestože virtuální realita stále patří mezi nové technologie, které se prozatím spíše stále vyvíjejí, než že by patřily mezi svébytné celky a přístup k vlastní VR náhlavní soupravě si v současnosti rozhodně nemůže dovolit každý, zdá se, že Newell v rozšířené realitě spatřuje obrovský potenciál a její budoucnost vidí více než růžově.

„Jsme mnohem blíže Matrixu, než si lidé uvědomují,“ prozradil v rozhovoru pro IGN. Hned ale dodal, že nejde o filmový Matrix, ale mnohem spíše o blízkost „prostředí“ mozku a počítače. A právě tento vztah je podle Newella pro další vývoj VR naprosto klíčový.

Šéf Valve prozradil, že v poslední době tráví studiem možností propojení lidského mozku a počítače spoustu času. V současnosti již přitom máme natolik vyspělé technologie, že mozek dokáže komunikovat s počítačem přímo, a to díky napojení na určitá mozková centra. Pokrok ve výzkumu by tak mimo jiné mohl otevřít prostor pro dosud těžce představitelný druh zkušeností a herních prožitků, kdy by počítač při hře zasílal informace přímo do motorického nebo vizuálního mozkového centra hráče.

Newell je také přesvědčen o tom, že tento typ zábavy se v budoucnosti stane nevyhnutelným. Na druhou stranu je ale důležité nezapomínat ani na etické otázky, které by se spolu s novou technologií určitě vynořily.

Zdroj: ladbible.com