Zdroj: pxhere.com

Google hlásí, že kompenzoval všechny uhlíkové emise, které jeho činnost historicky vyprodukovala

Jedním z častých témat posledních let je vztah k životnímu prostředí a ekologická odpovědnost. Mnoho velkých technologických společností se kvůli tomu zavázalo snižovat zátěž, kterou svou činností přírodě přináší a pokusit se dosáhnout tzv. uhlíkové neutrality. Nejedná se přitom o závazek, který by mohl být objektivně kontrolovatelný zvenku. V letošním roce dosažení uhlíkové neutrality oznámila společnost Apple.

Společnost Google šla v tomto ohledu mnohem dál. Přechod do uhlíkové neutrality oznámila společnost už v roce 2007. Na počátku tohoto týdne pak sdělila, že vymazala i svou historickou uhlíkovou stopu, a to především tím, že se z ekologických „hříchů“ minulosti vykoupila nákupem uhlíkových kompenzací. Google tak zaplatil za veškerý uhlík, který jeho datová centra a výzkumné kampusy vyprodukovaly do roku 2007.

Uhlíková kompenzace je dobrovolný poplatek, který mohou společnosti platit a jehož výtěžek jde na podporu obnovitelné energie. Jde vlastně o kompenzaci za znečištění, ačkoliv společnosti samy uznávají, že ideální by bylo znečištění vůbec neprodukovat.

Dalším závazkem Googlu je přestat používat energii, při jejíž výrobě dochází ke spalování uhlíku. K tomu by chtěla společnost dospět do roku 2030. Google doufá, že se mu podaří, aby každý Gmail, který uživatelé odešlou, stejně jako vyhledání každé trasy na mapách nebo zhlédnuté video na YouTube využívaly čistou energii. Google vidí budoucnost ve spojení větrné a solární energie se skladováním v čím dál efektivnějších bateriových centrech.

Součástí plánu je také podpora 500 měst po celém světě v zavádění zelené energie.

Zdroj: engadget.com