Instagramoví influenceři již nebudou moci propagovat elektronické cigarety, cigarety a zbraně

Instagram zakázal svým influencerům propagovat elektronické cigarety, tabákové výrobky a zbraně. Je to vůbec poprvé, co se populární sociální síť snaží omezit to, jaké sponzorované příspěvky mohou její tvůrci obsahu vytvářet.

Platforma sice reklamu na tyto produkty v rámci svých zásad pro reklamu již dlouhou dobu zakazuje (stejně jako Facebook, pod nějž patří), nicméně až dosud pro influencery, kteří byli za jejich propagaci placeni, existovala jistá míra flexibility. Nyní se tedy rozhodla, že tyto zásady začne uplatňovat v praxi.

Kromě toho Instagram uvalil zvláštní omezení na sponzorované příspěvky týkající se alkoholu a doplňků stravy, nevysvětlil však, jakou tyto restrikce budou mít podobu. Již dříve si také „posvítil“ na příspěvky propagující produkty na hubnutí a kosmetické zákroky, když snížil jejich viditelnost, aby je nemohli vidět nezletilí uživatelé, a začal též odstraňovat příspěvky týkající se produktů, které tvrdily, že mají zázračné účinky nebo nabízely slevové kódy.

Platforma ve svém oznámení také uvedla, že tato nová pravidla jsou součástí její snahy pomoci influencerům lépe interagovat s jejich obchodními partnery, a ohlásila aktualizaci nástroje Facebooku Brand Collab Manager, který je nyní dostupný vybraným instagramovým influencerům. Tento nástroj jim umožňuje získat přístup k analytickým datům, které by se jim měly hodit při uzavírání dohod se značkami, které se na analytická data často spoléhají, aby viděly, jaký mají sponzorované příspěvky ohlas.

Nová pravidla začnou platit v následujících týdnech.

 

Zdroj: beebom.com, instagram.com