Foto: se svolením RTFKT Studios

Nike koupil společnost, která vyrábí virtuální tenisky pro metaverzum

Na konci října změnila společnost Facebook svůj název a proměnila se v Meta. Nové pojmenování přitom přímo odkazuje k tzv. metaverzu, tedy jakési nadstavbě internetu v podobě virtuálních světů, do nichž budou mít uživatelé přístup. Není proto divu, že řada společností začala investovat do virtuální reality (například do virtuálních pozemků, zapotřebí však budou také avataři, virtuální oblečení, ale třeba také budovy).

Této příležitosti se chytila také společnost Nike, která nyní oznámila akvizici start-upu RTFKT Studios, který se mimo jiné zabývá také výrobou virtuálních tenisek a založen byl teprve v roce 2020. RTFKT se přitom již podařilo prodat 600 párů virtuálních bot spárovaných s běžnými, a to za pouhých 6 minut, čímž si společnost vydělala 3,1 milionu dolarů. Jednalo se o limitovanou edici, kterou navrhl známý umělec Fewocious, jenž se zabývá tvorbou digiumění.

Tyto virtuální tenisky přitom patří mezi tzv. NFT, tedy nezaměnitelné tokeny, unikátní digitální předměty zapsané v blockchainu, které mají pouze jednoho vlastníka (který si je koupil). Může jít v podstatě o cokoli digitálního včetně kreseb, animovaných GIFů, písní nebo předmětů ve videohrách. NFT může být buď jediný svého druhu (jako je skutečný obraz), nebo jedna kopie z mnoha. Známý je například mem Nyan Cat nebo sluneční brýle Deal With It Thug Life.

Jde o oblast, která se prozatím rozvíjí, nicméně nabízí obrovský potenciál a její vývoj bude pravděpodobně velmi rychlý. Jak tvrdí společnost RTFKT: „Jsme tu proto, abychom urychlili naši digitální budoucnost.“

Zdroj: theverge.com