Zdroj: flickr.com

QuakeCon se v letošním roce neuskuteční, jde o první pauzu za 25 let

Ačkoliv má každoroční QuakeCon poměrně úzké zaměření na svět počítačových 3D stříleček, řadí se každoročně k největším a také nejtradičnějším herním akcím. Ačkoliv má toto setkání až srpnový termín a zdálo se, že by mohlo současné krizi vyvolané koronavirem odolat, bohužel tomu tak není. Studio Bethesda, jež je několik posledních let oficiálním organizátorem tohoto festivalu, včera vydalo oficiální zprávu o tom, že letošní QuakeCon se bohužel konat nebude.

Na postupu se shodli všichni oficiální organizátoři akce, tedy Bethesda, ZeniMax Media i původní vývojářské studio ID Software. Stalo se tak poprvé od roku 1996, kdy byla tato akce zrušena, a to i přes to, že letošní ročník měl být velkolepější díky oslavám čtvrtstoletí života kultovní akce.

Organizátoři upozorňují na to, že si jsou vědomi toho, že v době akce by už pandemická situace mohla být lepší, avšak do té doby by muselo proběhnout obrovské množství osobních schůzek, jednání s partnery i nábor dobrovolníků, a to by při současném stavu nebylo možné.

Střílečka Quake se stala nástupcem legendárního Doomu a ve své době jej překonala především technologií. Ačkoliv se velká část programu točila vždy kolem této legendy, akce se věnovala i dalším 3D střílečkám a v posledních letech ji jako svou výkladní skříň využívalo i studio Bethesda.

Otázkou je, jak moc velký vliv bude mít současná krize na herní trh, respektive svět obecně. Neustále se spekuluje o tom, jestli v letošním roce vyjdou nebo nevyjdou nové konzole a otazník se vznáší také nad řadou titulů, které měly být vydány. Problém je, že ačkoliv mohou být tyto hry dokončeny, studia kvůli krizi nemusí dokázat připravit další tituly. Je tedy možné že se rozhodnou rozložit jejich vydání na delší časový úsek.

Zdroj: quakecon.bethesda.net