Zdroj: wikimedia.org

Tencent ve spolupráci s Huawei buduje vlastní cloudovou herní platformu GameMatrix

O tom, že cloudové hraní rozhodně má svoji budoucnost, mimo jiné svědčí i nárůst platforem, které jej nabízejí. Hráči díky nim nemusí hry stahovat do herních zařízení ani vlastnit supervýkonný herní počítač či herní konzoli, cloudové platformy totiž umožňují přímé streamování her. Totéž by vedle velkých společností, jakými jsou zejména Nvidia (GeForce NOW), Google (Google Stadia) a Microsoft (Microsoft xCloud), chtěla hráčům nabídnout i čínská společnost Tencent, která by již brzy měla odhalit vlastní cloudovou platformu.

Podle zprávy společnosti Reuters se Tencent Holdings již aktivně připravuje na vstup do cloudového herního prostoru, a to ve spolupráci s Huawei. V současné době tak vyvíjí vlastní cloudovou herní službu, která zatím nese název GameMatrix. Prozatím je známo málo detailů, víme ale například to, že nová služba bude využívat serverové procesory Hupei Kunpeng.

Kromě tohoto projektu ale obě společnosti zkoumají například také možnosti a využití umělé inteligence a rozšířené reality v herním prostředí.

Rozhodně tak můžeme očekávat velká překvapení. Tencent je totiž v současné době největší herní společností na světě (vlastní například většinový podíl vývojářské společnosti Riot Games, která se proslavila zejména hrou League of Legends, významný je ale také podíl v Epic Games).

Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak si Tencent poradí s konkurencí a zda překoná její hardwarovou výbavu (Nvidia a Google pro své cloudové herní platformy využívají hardware společnosti Intel). Prozatím ale není jasné, kdy bude GameMatrix zpřístupněn uživatelům.

Zdroj: xda-developers.com