Zdroj: cdn.pixabay.com

Výzva „Zůstaňte doma, zachráníte životy“ se objeví v některých hrách

„Zůstaň doma“, tak zni jednoho z populárních hesel posledních dní, které vyzývá k maximálnímu dodržování karantény a dalších opatření proti šíření onemocnění Covid-19. Toto heslo se stalo poměrně rychle populární a využívají jej úřady, stejně jako marketingové kampaně. A nyní se tato fráze začala objevovat také v některých hrách.

Poselství „Stay Home, Save Lives“ se objevuje například v populárních titulech Candy Crush Saga, Dirt Rally 2.0 a Sniper Elite 4. Hlavním cílem je dostat toto sdělení do světa popkultury, tak aby efektivně oslovilo i mladší publikum. Právě mladí zdraví lidé bývají často tzv. bezpříznakoví roznašeči, takže u nich samotných se nemoc neprojeví, ale mohou jí nakazit své okolí.

Dirt Rally 2.0 i Sniper Elive 4 mají navíc šanci na velmi široký zásah, protože se objevily – respektive v případě Dirt Rally 2.0 v nejbližší době objeví – v rámci programu PlayStation Plus a budou k dispozici členům předplatitelského programu zdarma. V případě Sniper Elite se zpráva nebude zobrazovat přímo ve hře, ale na načítacích obrazovkách, u Dirty Rally 2 budou toto sdělení nést banery a další reklamní grafika rozmístěná kolem trati.

K iniciativě se přidalo i studio Activision Blizzard, které přislíbilo věnovat 230 digitálních obrazovek ve svých hrách pro tuto kampaň. Za běžného stavu se přitom jedná o poměrně žádané reklamní prostory.

Reklama ve hrách, ať už ve formě banerů (nejčastěji ve sportovních hrách) nebo product placementu má poměrně dlouhou tradici a hry jsou vnímány jako podobné médium jako film, i když často s odlišným cílovým publikem.

Zdroj: bbc.com