Zdroj: Unsplash.com

Zuckerberg slibuje, že se Facebook více zaměří na mladé uživatele

Poslední týdny jsou ve společnosti Facebook ve znamení velkých změn a také velkých problémů. Zatímco druhé jmenované, se pochopitelně snaží provozovatel největší sociální sítě světa ukrýt, první dává na odiv. Facebook se chystá změnit jméno, aby více vyzněl fakt, že vedle sociálních sítí pracuje i na výrazných projektech v rámci VR. A další změna by se měla týkat směřování sociálních sítí.

Facebook a částečně i Instagram se za více než deset let své existence staly prostorem především pro lidi starší 20 let. Mladší uživatelé hledají své vlastní cesty k vyjádření v digitálním světě. V minulosti to byla například sociální síť SnapChat a v současnosti TikTok.

Mark Zuckerberg v rámci konference s akcionáři společnosti Facebook prohlásil, že sociální sítě (především tedy Instagram) projdou v horizontu několika let výraznou změnou, která by měla opět přilákat uživatele z kategorie young adults.

U Instagramu slibuje Zuckerberg posun směrem k většímu zapojení videa, což dává vzhledem k úspěchu TitToku smysl. Sám generální ředitel Facebooku nazval TikTok jedním z největších konkurentů. Změn by se mohla dočkat i samotná sociální síť Facebook, u ní však pravděpodobně budou spíš dílčí.

Oznámené kroky Facebooku nejsou žádným překvapením. Již dříve jsme si mohli přečíst uniklé interní dokumenty, které hovoří o obavě Facebooku z odlivu uživatelů.

Zdroj: theverge.com