20th Century Fox využívá AI k analýze filmových trailerů

Na strojové učení existuje řada náhledů, jeden z nich například říká, že jde o algoritmus, který je schopný odhalovat podobné vzory a struktury ve velkém množství dat a následně jej využívat. To je jeden z důvodů proč jej mezi jinými milují také podnikatelé. Svým způsobem dokáží takové algoritmy totiž předpovědět, co bude mít u zákazníků úspěch. Jedním z příkladů takového využíti je projekt hollywoodského studia 20th Century Fox.

To vytvořilo ve spolupráci se společností Google program Merlin, který analyzuje trailery k filmům. Jak vysvětluje oficiální dokument, který společnost zveřejnila, algoritmus analyzuje obsah filmových upoutávek a třídí do kategorií jednotlivé prvky, které obsahují. Za tímto postupem stojí teorie, že filmy s podobnými sadami prvků by mohly přitahovat podobné skupiny diváků, to by mohlo pomoci lépe cílit na konkrétní okruh příjemců.

Právě velká filmová studia jsou tím typem tvůrčích organizací, které chtějí dělat to co se lidem líbí a o co mají zájem a v tom by jim umělá inteligence mohla pomoci. Systém Merlin pracuje kromě konkrétních objektů a námětů i s filmovými prvky jako je nájezd kamery, délka a typ jednotlivých záběrů.

Pro lepší přečtení tužeb publika je nejlepší jej rozdělit na více podskupin, podle toho co žádají. Příkladem, který by použitý v článku o projektu Merlin je komiksový snímek Logan, který je zároveň superhrdinským filmem, ale svoji temnou atmosférou a tématem spiknutí má potenciál přitáhnout i další skupinu diváků.

Spoustu faktů, které umělá inteligence o trailerech vygenerovala, dokáží zkušení filmoví tvůrci odhadnout i samy avšak je zajímavé použít AI analýzu pro širší oblast filmů. Zároveň se také ukazují limity umělé inteligence, avšak díky podobným projektům se právě tyto mohou posouvat.

Zdroj: theverge.com