Algoritmus Facebooku umožňuje inzerentům cílit na antisemitismus

Jedna z největších výhod inzerce na sociální síti Facebook je, že umožňuje velmi přesně cílit reklamu na konkrétní uživatele na základě jejich zájmů a klíčových slov. Nyní má však společnost Facebook problém, protože investigativní novináři ze společnosti ProPublica bez problému zadali cílenou reklamu na slovní spojení „nenávist k židům“ nebo „Schutzstaffel“ známější pod zkratkou SS.

Tato slovní spojení umožňovala cílit reklamu na krajní pravici a napomáhat jejímu sdružování. Novináři serveru ProPublica společnost Facebook se svým zjištěním okamžitě kontaktovali a ten antisemitské kategorie obratem odstranil. Problém však je, že tyto kategorie vytváří algoritmus, který bude třeba upravit. Jedním z řešení by bylo omezení počtu kategorií, nebo jejich „ruční“ schvalování před tím, než budou do systému začleněny.

Facebook patří ke společnostem, které po letních událostech spojených s násilnými protesty krajní pravice, vyjádřily jednoznačný nesouhlas s násilnými ideologiemi a snaží se proti jejich šíření ve svém obsahu bojovat.

ProPublica.org