Alza.cz otevírá druhou prodejnu budoucnosti

V pondělí 25. června se v Praze, poblíž stanice Budějovická otevře druhá pobočky prodejny budoucnosti největšího tuzemského e-shopu Alza.cz. Stejně jako prodejna Flóře, která byla otevřena v lednu, i Budějovická pobočka bude naprosto bezobslužná. Prodejna bude sloužit k vyzvedávání zakázek a určitou část zboží bude mít trvale naskladněnou, takže zákazníci nebudou muset čekat, na dodávku, ale budou si moc zboží ihned po objednání odnést. Pokud zákazník potřebuje radu, může požádat o asistenci operátora, který je s pobočkou spojen videohovorem.

„Stěžejní rysy zůstanou stejné jako u pilotu. Prodejna bude nadále sloužit pro komfortní a rychlé vyzvedávání objednávek i pro nákupy na místě s asistencí video operátora. Na základě získaných zkušeností jsme ale upravili interiér, pozměnili světelnou navigaci, přidali hlasovou asistenci v hlavní místnosti a také velikosti schránek více odpovídají požadavkům zákazníků,“ uvedl ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík, a dodal:  „Skladem zde bude například i nová generace noteboků s ultrarychlou pamětí Optane společnosti INTEL, kterou má Alza jako první exkluzivně v ČR.”

Vše funguje stejně jako prodejně na Floře, po příchodu do vstupní části zákazník zadá svůj kód zakázky nebo si vybere zboží prostřednictvím terminálu. Díky platebnímu terminálu může zboží ihned zaplatit. Po té se mu otevřou dveře do místnosti, která je plná různě velikých přihrádek. Navigační systém pak navede zákazníka k té správné přihrádce, jež se sama otevře.

Oproti prodejně na Flóře se prošla pobočka na Českobudějovické drobnými změnami. Počítač pro komunikaci a objednávku je vestavěn do zdi, ve vstupní části je strop barevně podsvícený a navigace není zabudována v podlaze, ale je v pruhu nad výdejními přihrádkami. Její princip fungující na principu více různých barev zůstal nezměněný.

 

Alza.cz doufá, že si nová prodejna najde své zákazníky, stejně jako se to podařilo její starší sestře. Ta během prvních 5 měsíců prodejna odbavila 22 tisíc zakázek a vygenerovala obrat téměř 23 milionů korun. Podle sdělení Alzy se jedná o nejefektivnější způsob prodeje, protože náklady na provoz jsou nižší než v případě klasické prodejny nebo Alza boxů. Podle postřehů z prvních měsíců fungování nedělá ovládání prodejny problém ani starším lidem.

Třetí prodejnu budoucnosti plánuje Alza.cz otevřít během léta ve vestibulu stanice metra Můstek v dolní části Václavského náměstí.