Zdroj: alza.cz

Alza nechce klamat spotřebitele, v rámci Black Friday si nechala ověřit výhodnost nabízených slev

Alza.cz od podzimu loňského roku spolupracuje s Hlídačem shopů, s nímž má společný jeden ze svých cílů – usilovat o cenovou transparentnost produktů. Hlídači shopů tak poskytuje data o cenách. V rámci pondělního spuštění akce Black Friday navíc Alza požádala Hlídač shopů o provedení kompletního auditu nabízených slev.

Bohužel je běžnou praxí, že před slevovou akcí dochází k umělému navyšování cen tak, aby sleva pro zákazníky vypadala lákavěji. Tuto praxi však chce Alza potírat a upozorňovat na ni i u jiných e-shopů. „Umělé navyšování původní ceny, aby bylo možné komunikovat větší slevu, je naprosto v rozporu s našimi pravidly,“ uvedl Petr Bena, místopředseda představenstva Alzy.

Tento populární internetový obchod navíc informoval o tom, že změnil způsob určování původní ceny a uvedl, že v rámci současné akce Black Friday již nově vychází z částky, za kterou se produkt na Alze reálně prodával v posledních devadesáti dnech. Dříve přitom šlo o částku, která platila při uvedení produktu na trh. Díky této úpravě se spotřebitel může výrazně lépe zorientovat ve výši aktuální slevy.

Striktní interní standardy pro určování výše slev Alza zavedla před třemi lety a postupně upravila informace o původní ceně u tisíců položek tak, aby zákazníkům poskytla přesné informace o tom, kolik produkt stál, a zda se jej vyplatí v nabízené akci zakoupit.

Hlídač shopů je neziskový projekt, který se snaží ochránit české spotřebitele před nečestným jednáním mnoha marketingových oddělení velkých českých e-shopů. Již více než tři roky monitoruje vývoj cen, díky čemuž si zákazník může ověřit, zda je koupě skutečně tak výhodná, jak obchod slibuje.

Zdroj: tisková zpráva