Amazon má v plánu výrazně rozšířit svůj reklamní byznys na internetu

Společnost Amazon se chystá významně rozšířit svůj reklamní on-line byznys a chce tak lépe konkurovat Googlu a Facebooku. Píše o tom web stanice CNBC.

Amazon hodlá podstatně více „zabrat“ např. v oblasti e-commerce vyhledávání a video produktů. Společnost má také hledat způsoby, jak reklamu prodávat mimo své vlastní stránky a produkty. V současnosti prý jedná s mobilními reklamními společnostmi jako např. Kargo o tom, že by pro Amazon zajišťovaly reklamu na mobilní telefony i televizní obrazovky. Amazon má podle webu v těchto dnech také nabírat nové zaměstnance pro svou reklamní divizi v New Yorku a okolí.

Z výnosného byznysu si chce „ukousnout“ díl koláče nejen Amazon, ale i ostatní velké internetové společnosti. Podle webu magnaglobal.com zaznamenal segment digitální reklamy v minulém roce tržby ve výši 209 mld. dolarů a je stále na vzestupu. Web předpokládá, že v tomto roce byznys poroste o 13 % a dosáhne příjmů 237 mld. dolarů. Nejvýnosnějším trhem je v tomto ohledu USA – inzerenti zde utratili za internetovou reklamu jen v první polovině loňského roku 40,1 mld. dolarů.

Amazon v této oblasti nepatří k úplně největším hráčům, loni „jen“ uzavíral první „pětku“ největších inzerentů na internetu. Pro tento rok má nicméně ambice výrazněji stáhnout náskok na dvě největší veličiny v oboru, jimiž jsou Facebook a Google. Podle analytické společnosti Pivotal tvoří jejich podíl na internetové reklamě více než 70 %. Momentálně se však zadavatelé reklamy porozhlížejí po třetí velké společnosti s cílem přimět Facebook a Google, aby byly otevřenější ohledně sdílení uživatelských údajů. A v tomto směru prý Amazon ukázal větší ochotu než jeho dva velcí rivalové.

Amazon se podle webu endgadget.com plánem snaží diverzifikovat své zdroje příjmů, které z velké části stále závisejí na prodejích produktů z jeho on-line obchodu. Již nějakou dobu se společnost věnuje rozvoji cloudových služeb a s robustnějším digitálním reklamním byznysem by si podle webu vytvořila potřebný finanční polštář pro případy, kdy by se obchodu tolik nedařilo. Kromě toho by vyšší příjmy z reklamy pomohly financovat experimenty, jako jsou doručovací drony apod.

 

Zdroj: cnbc.com, endgadget.com, magnaglobal.com