Amazon mění logo své aplikace, připomínalo Adolfa Hitlera
Amazon v lednu představil novou ikonu své aplikace, kterou původně tvořil piktogram nákupního vozíku. Ta byla tvořena balíčkem, který na sobě měl obligátní „úsměv Amazonu“ a typickou modrou nálepku, respektive pásku. Problémem, na který začali brzy po zveřejnění novinky mnozí uživatelé upozorňovat, je podobnost ikony s Adolfem Hitlerem.
Páska totiž měla zubatou perforaci, a připomínala tak v kombinaci s úsměvem pod sebou miniaturní knírek, který se stal symbolem právě Adolfa Hitlera. Amazon na to nyní zareagoval a logo své aplikace mění. Pro jistotu nenechal ani obdélníkový tvar pásky a ohnutím jednoho rohu z něj udělal nepravidelný pětiúhelník.
Vicky Bullen, ředitelka reklamní agentury Coley Porter Bell BBC, řekla: „Bohužel pro Amazon bude vizualizace jejich balíkové pásky v původním logu v myslích lidí spojena s hitlerovským knírem. Vzhledem k naší společnosti a kultuře s ním mám takový tvar asociovaný. A to není příliš dobrá vizitka pro společnost, která chce doručováním zásilek na práh domu vytvářet radost.“
Amazon říká, že hlavním záměrem nové ikony bylo vyvolat pocit očekávání z něčeho tak vzrušujícího jako neotevřený balík. Zákazník si měl asociovat balík ve svém telefonu s tím, který mu bude ležet na prahu, a mít tak ke své zakázce blíže.
Otázkou je, jestli Amazon změnil ikonu své aplikace kvůli stížnostem konkrétních zákazníků, nebo spíše kvůli tomu, že se bál tvorby internetových vtipálků, jež by rozhodně nenechali tuto příležitost ležet ladem.
Zdroj: bbc.com
lmao I completely missed that amazon quietly tweaked its new icon to make it look… less like hitler pic.twitter.com/Jh8UC8Yg3u
— alex hern (@alexhern) March 1, 2021