Amazon, Microsoft a Uber finančně podporují iniciativu proti zákonu o zveřejňování nakládání s osobními informacemi

Od ledna hýbe internetem skandál týkající se uniku, sdílení a zneužití dat uživatelů sociální sítě Facebook. V Kalifornii díky tomu sílí volání po vytvoření vlastní novely zákona o ochraně soukromí spotřebitelů, která by dokázala dosavadním praktikám zabránit. Podle nového návrhu by musely společnosti pracující s daty uživatelů zveřejňovat jaký typ dat a k jakému účelu o zákaznících nebo uživatelích schraňuje.

Tento návrh vyvolal rychlou reakci u velkých technologických společností, kterých by se jistě citelně dotkl. Iniciativa bojující proti schválení tohoto zákonu získala finanční dary ve výši 50 000 – 200 000 dolarů od společností Amazon, Microsoft, Google, Uber nebo AT & T. Společnost Facebook se od podpory veřejně distancuje.

Kampaň za změnu legislativy vede developer a podnikatel v oblasti nemovitostí Alastair Mactaggart. Ten se problematice zneužívání dat věnuje už 4 roky a za kampaň na změnu legislativy v této oblasti. Za tu dobu investoval do kampaně přes tři miliony dolarů.

Velké technické společnosti podpořili odpor proti snahám inciativy v době, kdy bylo odesláno 600 000 zatím neověřených podpisů, z nichž musí být minimálně 366 000 prohlášeno za legitimní a ověřené, aby se návrhem zákona, který iniciativa podává, začali zabývat místní zákonodárné orgány.

Velké technologické společnosti argumentují tím, že by nový zákon ztížil podnikání v řadě odvětví a zasáhl by i drobné živnostníky. Argumentují také tím, že v oblasti osobních dat není nutná zákonná úprava, protože jednotlivé společnosti mají samy zájem na udržení své dobré pověsti a důvěry zákazníků.

Zdroj: theverge.com