Foto: se svolením Amazon

Amazon uvádí na trh Rufuse, nákupního asistenta s umělou inteligencí

Společnost Amazon ve čtvrtek představila Rufuse, nového nákupního asistenta s umělou inteligencí. Chatbot je vyškolen na základě katalogu produktů Amazonu, recenzí zákazníků, dotazů a odpovědí komunity a „informací z celého webu”.

Amazon doporučuje požádat Rufuse o obecné rady týkající se produktů (např. na co se zaměřit při nákupu sluchátek). Může také poskytnout rady ohledně vhodnosti produktu pro konkrétní aktivitu (např. turistika) nebo událost (např. oslava). Dalšími příklady jsou žádosti o porovnání kategorií produktů (Např.: Jaký je rozdíl mezi kávovarem na překapávanou a filtrovanou kávu?). Kromě toho umí doporučit dárky pro osoby s určitým vkusem. Rufus také dokáže odpovědět na jemněji laděné otázky týkající se konkrétní stránky produktu, kterou si prohlížíte (Např.: Lze tuto bundu prát v pračce?).

Společnost Amazon uvedla, že v roce 2023 pracovala na generativní umělé inteligenci každá divize její společnosti. Od té doby spustil Amazon shrnutí recenzí poháněné AI a začal podporovat prodejce, aby pro své produkty vytvářeli popisy i obrazový doprovod za pomocí umělé inteligence.

„Naše modely AI budeme vylepšovat a odpovědi dolaďovat tak, aby byl Rufus stále užitečnější. Zákazníky vyzýváme, aby zanechali zpětnou vazbu hodnocením odpovědí palcem nahoru nebo dolů, a mají také možnost poskytnout volnou zpětnou vazbu,” uvedl výkonný ředitel Amazonu Rajiv Mehta.

Rufus je dnes spuštěn v beta verzi pouze pro „malou podmnožinu zákazníků” a objeví se (těm v beta verzi) po aktualizaci mobilní aplikace Amazonu. „V následujících týdnech” by mělo dojít k zavedení služby i pro další zákazníky v USA. Jakmile budete do beta verze vpuštěni, můžete Rufuse přivolat zadáním nebo vyslovením dotazu do vyhledávacího řádku. V dolní části obrazovky se zobrazí chatovací okno Rufus.

Zdroj: engadget.com