Zdroj: amazon.com

Amazon zavádí chytré nákupní vozíky, které cenu za zboží automaticky strhnou při odchodu z účtu

Doba se zrychluje a čekání v dlouhých frontách se pro mnoho lidí stává čím dál tím nepříjemnější nutností. Již poměrně brzy by však mohlo být minulostí. Společnost Amazon, která provozuje stejnojmenný internetový obchod, totiž přišla s tzv. Dash Cart. Jde o chytrý nákupní vozík, který na první pohled vypadá podobně jako klasický vozík, na nějž jsme zvyklí ze supermarketů. Všechny položky, které do něj zákazník vkládá, však umí pomocí senzorů detekovat. Na konci nákupu bude vše sečteno a cena automaticka stržena z účtu Amazon.

Společnost pochopitelně myslela i na situaci, kdy zákazník něco z vozíku zpětně vyjme. V takovém případě dojde k automatickému odstranění. Všechny položky ve vozíku se navíc přehledně zobrazují na dotykové obrazovce poblíž rukojeti. Další funkce pak nabízí aplikace Amazon, která umožňuje vytvářet nákupní seznamy, skenovat kupony apod.

Chytrý vozík Dash Cart ale není jen zajímavým nápadem, tyto košíky totiž budou využity v novém supermarketu, který společnost otevře ve Woodland Hills v Los Angeles na konci letošního roku. V budoucnu by se tyto vozíky mohly rozšířit i do dalších obchodů (např. Whole Foods).

Amazon přitom již v síti svých menších obchodů využívá podobnou technologii Amazon Go, která strhne cenu za zboží automaticky při odchodu, zákazník si tak může vkládat zboží přímo do vlastní tašky či batohu.

Další chytré nákupní košíky se objevují i u jiných společností, na rozdíl od Dash Cart jsou ale vybaveny skenerem, k němuž je potřeba zboží nejdřív přiložit, a až poté je vložit do vozíku.

Zdroj: mashable.com