Americká senátorka vyzývá organizaci ESRB, aby věnovala pozornost loot boxům

Americká senátorka Maggie Hassanová za stát New Hampshire vyzývá organizaci ESRB, udělující ratingy počítačovým hrám na severoamerickém trhu, aby zaměřila pozornost na problematiku loot boxů. Hassanová zaslala organizaci dopis, v němž požaduje, aby svůj systém hodnocení s ohledem na loot boxy aktualizovala.

V dopise se mimo jiné uvádí, že „jak technologie dělá pokroky, ESRB se musí snažit držet krok s novými herními trendy včetně mikrotransakcí a agresivních hazardních taktik, a to i vzhledem k tomu, že se zaměřují na mladistvé“. Zároveň varuje, že „přítomnost mikrotransakcí ve hrách, často nazývaných ‚loot boxy‘, vzbuzuje obavy ohledně možného používání jistých psychologických principů a technik k lákání zákazníků, protože nápadně připomínají mechanismy, na nichž stojí kasina nebo hry založené na šťastné náhodě“.

Podle Hassanové by ESRB měla na přítomnost loot boxů upozorňovat minimálně u krabicových verzí her. Organizaci též vyzvala, aby přezkoumala, zda jsou loot boxy cílené na děti navrženy a propagovány eticky, a v neposlední řadě by ESRB podle ní měla o loot boxech shromažďovat a publikovat data včetně toho, kolik za ně hráči utrácejí. Senátorka závěrem organizaci žádá, aby vytvořila nástroje, kterými by rodiče mohli loot boxy ve hrách vypnout, nebo vyvinula takové mechanismy, jež by z „loot boxů učinily méně podstatnou součást hratelnosti“.

Organizace se loot boxy každopádně již jednou zabývala, a to v říjnu loňského roku. Podle jejího stanoviska nejsou loot boxy gamblingem, protože z nich hráči vždy něco mají, a kontroverzní placený herní prvek v podstatě přirovnala k nákupu balíčku obchodovatelných karet. Na podnět senátorky zatím neodpověděla.

Loot boxy se v minulých měsících kvůli kontroverznímu platebnímu modelu multiplayerové FPS Star Wars Battlefront II dostaly na stůl i regulátorům hazardních her např. v Belgii, Velké Británii nebo naposledy v Německu (tam je momentálně zkoumá úřad na ochranu dětí a mladistvých).

 

Zdroj: gamesindustry.biz