Americký herní průmysl loni zaznamenal rekordní tržby 43,4 mld. dolarů

Herní průmysl v USA loni dosáhl rekordních tržeb ve výši 43,4 miliard dolarů a z roku na rok tak rostl o 18 %. Informovala o tom výzkumně-analytická firma NPD Group.

Tržby z hardwaru (včetně periferií), dosáhly 7,5 mld. dolarů, což je meziroční zvýšení o 15 %, zbytek tržeb – tedy 35,8 mld. dolarů – vygeneroval (digitální i krabicový) software, do něhož byly stejně jako u hardwaru započítány všechny platformy (zde činil meziroční nárůst 18 %). Nejvíce na softwaru vydělalo Nintendo, k čemuž výrazně přispěly hity jako Pokémon: Let’s Go!, Pikachu, Super Mario Party nebo nejnovější Super Smash Bros. Ultimate.

Společnost také před pár dny informovala o nárůstu počtu hráčů na mobilních zařízeních v Severní Americe – loni je podle ní hrálo 210,9 mil. Američanů a Kanaďanů, což je meziroční nárůst o 5 %. Mobilní hry tak hrálo téměř tři čtvrtiny všech severoamerických mobilních uživatelů.

Kromě toho zveřejnila žebříček nejprodávanějších loňských her. V jeho čele nepřekvapivě stanul podzimní hit Red Dead Redemption 2 (jen za necelé dva týdny od vydání prodal podle odhadů 17 mil. kopií), za ním skončil nový díl populární multiplayerové FPS série Call of Duty Call of Duty: Black Ops 4. První „pětku“ uzavírají tituly NBA 2K19, Madden NFL 19 a Super Smash Bros. Ultimate.

 

 

Zdroj: gamesindustry.biz