Americký Senát zveřejnil zprávu o ruské aktivitě před prezidentskými volbami 2016, ukazuje, že postiženy byly všechny sociální sítě
Americký senát zveřejnil zprávu, která ukazuje rozsah ruských aktivit před americkými prezidentskými volbami v roce 2016. Podle ní měla aktivita ruských agentů dosah téměř na všech myslitelných platformách, postiženy byly YouTube, Tumblr, Instagram a PayPal – stejně jako Facebook a Twitter.
Zpráv na jejíž tvorbě spolupracovala Oxfordská univerzita a společnost pro analýzu sociálních sítí Graphika také kritizuje technologické společnosti za opožděnou a nekoordinovanou reakci. Jako data k této analýze posloužil více než milion příspěvků napříč všemi sociálními sítěmi.
Zpráva je významná především v tom, že zatímco ruskou aktivitu přiznali Facebook i Twitter o ruské činnosti na dalších sítích se toho vědělo poměrně málo. Podle zprávy byly v nemalé míře ovlivněny i sociální sítě YouTube, Tumblr, PayPal a Google+ přičemž Rusko přizpůsobilo techniky digitálního marketingu cílovým skupinám uživatelů na více kanálech.
Za organizováním celé kampaně stojí podle zprávy Agentura pro výzkum internetu (IRA), která je zpravodajskými službami přezdívána trollí farma.
Hlavním tématem, na nějž se ruské aktivity zaměřily, byly konzervativní nálady ve společnosti a s tím příbuzná témata jako přistěhovalectví, rasová emancipace, nebo právo na zbraně. Patrná také byla snaha bagatelizovat levicové názory a šíření falešných informací o činnosti afroamerických spolků a organizací před volbami. Patrné byly také kroky povzbuzující afroameričany k nepokojům a snaha o jejich radikalizaci.
Zpráva končí konstatováním, že lze jednoznačně vypozorovat, že veškeré aktivity IRA měly za cíl podpořit prezidentského kandidáta Donalda Trumpa oproti Hillary Clintonové.
Zdroj: bbc.com