Američtí zákazníci na Black Friday utratili přes 6 mld. dolarů

Američtí zákazníci v rámci každoroční masivní slevové a výprodejové akce Black Friday utratili za zboží 6,2 mld. dolarů, což je od minulého roku nárůst o 23,6 %. Nejvíce táhly laptopy, figurky L.O.L. Surprise, hry jako God of War nebo Let’s Go Pikachu či populární hračky značky Fingerlings. Vyplývá to ze zprávy zveřejněné webem Adobe Digital Insights.

V souvislosti nejen s Black Friday byl také zaznamenán nárůst počtu lidí používajících k nakupování smartphone. Takto nakupujících lidí bylo v listopadu 30 % (což se rovnalo útratám ve výši 13,1 mld. dolarů), většina zákazníků však k nakupování stále používala stolní počítač nebo laptop (60 % případů; 27,1 mld. dolarů). Zbývajících 10 % (4 mld. dolarů) nakupovalo na tabletu.

Zpráva rovněž konstatuje, že Američané letos v listopadu utratili oproti loňsku více – konkrétně v období od 1–23. listopadu utratili celkem 44,2 mld. dolarů, zatímco v loňském roce to ve stejném období bylo 37,1 mld. dolarů.

Listopad se stává pro americké obchody klíčovým měsícem i díky rostoucí popularitě další slevové a výprodejové akce s názvem Cyber Monday. Klíčové je pro ně nicméně čtyřdenní období zahrnující den před Dnem díkuvzdání, samotný tento svátek, Black Friday a sobota, která je v USA známa jako Small Business Saturday.

 

Zdroj: digitaltrends.com, exploreadobe.com