Apex Legends láká hráče propracovaným systémem komunikace bez nutnosti hlasového chatu

Hře Apex Legends, která vyšla jako free-to-play titul na počátku tohoto týden se podařil opravdu bombastický nástup. Mnozí fanoušci Titanfallu se smířili s tím, že posledních několik let jejich oblíbené studio Respawn nepracovalo na pokračování této série, ale právě na battle royale titulu ze světa Titanfallu. Po prvních několika dnech hraní a seznámení s mechanismy musíme konstatovat, že tvůrci při vývoji hry udělali řadu chytrých rozhodnutí, která dávají hře velký potenciál.

V současnosti je hra otevřená v módu tří postav (v budoucnu přibudou další) s rozdílnými schopnostmi v jednom týmu, které spolu musí spolupracovat. A základním kamenem spolupráce je samozřejmě komunikace. Velkou výhodou v mezinárodním prostředí multiplayerového hraní je přitom fakt, že se spoluhráči ve hře, je možné domluvit beze slov a to jak psaných tak mluvených.

Hra má totiž unikátní systém ping, který umožní označení jakéhokoliv herního prvku ve hře, tak aby jej přátelé viděli. Od označení výchozí pozice na mapě, kterou určuje jeden z hráčů vybraný hrou, ostatní mu však mohou radit, přes nepřátele, místa, kde se krýt, nebo předměty, které by se mohly hodit.

Tento systém umožní spolupráci i hráčům, kteří neradi komunikují s neznámými lidmi přes hlasový chat, nebo si zkrátka nerozumí kvůli rozdílnosti jazyků. Apex Legends není zdaleka prvním titulem, který podobný systém používá, avšak zatím působí nejdotaženěji a nejpřirozeněji v herním prostředí a s trochou cviku je stane součástí běžného hraní.