Apple a Huawei chtějí zabránit poklesu prodejů tabletů dostupnější nabídkou

Společnosti Apple a Huawei chtějí zvrátit nepříznivý trend spojený se slábnutím významu tabletů na trhu. Chtějí zákazníky nalákat na nižší cenu a „vysokou hodnotu“.

Trh s tablety zaznamenává v poslední době trvalý pokles, letos byly prodeje o 3,4 % nižší než minulý rok.

Apple již v květnu tohoto roku uvedl do prodeje svůj nový iPad, který rozhodně nešetřil na funkcích ani designu. Disponoval většinou funkcí přítomných v iPhonu 7 a mnohé překvapil nízkou cenovkou 329 dolarů (cca 7 400 Kč).

Huawei v tomto duchu nabídl prémiový tablet Huawei MediaPad M3 8.0, jehož cena začínala na 299 dolarech (cca 6 800 Kč)

Tento trend si začínají osvojovat i jiné společnosti než jen Apple nebo Huawei. Prostor pro ně pomohl vytvořit i Google opuštěním tohoto segmentu. Společnosti si nyní uvědomují, že i za nižší cenu nemusejí zařízení příliš funkčně ani hardwarově „osekávat“ a vytvářet jejich „lite“ verze. Cena průměrného tabletu kolem 500 dolarů je tak už nejspíše minulostí.

 

Zdroj: techradar.com