Apple by se mohl brzy stát jedničkou na trhu nositelné elektroniky

Trh s nositelnou elektronikou by mohl mít brzy nového lídra. Společnosti Apple se v tomto segmentu za poslední kvartál mimořádně daří a podle analytické společnosti IDC dodal Apple za toto období do obchodů 2,7 mil. produktů nositelné elektroniky.

Trh s nositelnou elektronikou má tři velké hráče, Apple, Xiaomi a Fitbit. Fitbit se s Xiaomi přetahují o první místo a v současné době je to mezi nimi „remíza“ – za třetí kvartál podle webu venturebeat.com obě společnosti dodaly do obchodů 3,6 mil. kusů nositelné elektroniky.

Apple však začíná „vystrkovat růžky“ a jeho ztráta na vedoucí dvojici není tak velká jako v minulosti. Pro srovnání: za stejné období loni dodal Apple do obchodů 1,8 mil. kusů „wearables“, což znamenalo tržní podíl 7,3 %. Nyní je to již o tři procentní body více a na oba rivaly ztrácí jen 3,4 procentního bodu (loni touto dobou to bylo o 14,6 procentního bodu na Fitbit a 7,9 procentního bodu na Xiaomi). Šéf Applu Tim Cook je v tomto ohledu optimistický a při launchi nejnovějších chytrých hodinek Apple Watch 3 se nechal slyšet, že při takovém růstu se společnost brzy stane lídrem trhu.

Nezapomínejme ale i na ambiciózního výrobce smartphonů Huawei, který se začíná výrazněji prosazovat i v tomto segmentu. Zatímco za třetí kvartál minulého roku dodal na pulty obchodů 0,6 mil. produktů nositelné elektroniky, za stejný kvartál letošního to bylo již o celý milion více. Jeho tržní podíl před rokem činil 2,5 %, přičemž dnes to je již 6 % (jinými slovy zaznamenal z roku na rok růst o 156,4 %). První pětku největších hráčů na tomto trhu uzavírá společnost Garmin s tržním podílem 4,9 %

Celkem bylo do obchodů dodáno za třetí kvartál tohoto roku 26,3 mil. kusů nositelné elektroniky. Trendem je v poslední době odklon od úzce zaměřených fitness trackerů k zařízením, na nichž je možné spouštět aplikace třetích stran, píše web techradar.com.

 

Zdroj: venturebeat.com, techradar.com