Apple dodal do obchodů v prvním čtvrtletí přibližně 600 tisíc HomePodů

Apple dodal do obchodů za první kvartál roku kolem 600 tisíc svých chytrých reproduktorů HomePod. Odhaduje to společnost Strategy Analytics, zabývající se výzkumem trhu.

Podle společnosti to znamená, že tržní podíl technologického giganta by v tomto segmentu za první kvartál měl být kolem 6 %, což je daleko za lídrem trhu Amazonem (43,6 % a 4 mil. dodaných reproduktorů) i Googlem (26,5 % a 2,4 mil. reproduktorů).

Je nicméně třeba vzít v úvahu, že HomePod se prodává teprve od února, takže se vlastně neprodával celý první kvartál (ten končí 31. března). Jak také upozorňuje web theverge.com, jedná se pouze o odhady a čísla se mohou ve skutečnosti lišit. Důležité je mít prý rovněž na paměti, že každý z chytrých reproduktorů uvedených společností je dostupný v různém počtu trhů světa, což srovnání také zkresluje.

Pravdou přes to všechno ale je, že HomePod se neprodává tak, jak Apple očekával. Jak jsme v dubnu informovali, společnost koncem března snížila odhad prodejů i počet objednávek u firmy Inventec, která pro Apple reproduktory vyrábí. Jedním z důvodů je cena – HomePod se prodává za 349 dolarů a dalším to, že jeho funkcionalita je ve srovnání s konkurencí omezená.

V poslední době se objevily spekulace, že Apple by mohl pracovat na levnější a menší verzi reproduktoru, který by byl konkurenceschopnější. Podle obvykle dobře informovaných analytiků, jako je např. Ming-Chi Kuo ze společnosti KGI, to však není pravděpodobné, alespoň ne v dohledné době. Kuo v dubnu odhadoval, že Apple letos prodá 2–2,5 mil. kusů HomePodů.

 

Zdroj: theverge.com, businesswire.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.