Apple investuje do TV pořadů miliardu dolarů, chce se soustředit na rodinnou tvorbu

Apple hodlá investovat miliardu dolarů do TV pořadů s rodinnou tematikou. Vydává se tak jinou cestou než streamovací platformy typu HBO Now nebo Showtime, píše agentura Bloomberg.

Podle zdrojů z hollywoodských studií a insiderů z filmového průmyslu, na které agentura odkazuje, je v tomto ohledu Apple konzervativnější a nemáme od něj prý očekávat seriály jako např. Hra o trůny. Podle posledních zpráv se Apple ujal např. rebootu známého seriálu z 80. let Amazing Stories, které se vysílaly na stanici NBC.

Společnost se podle zpráv ze začátku roku chce zaměřit hlavně na původní televizní tvorbu. Za tímto účelem najala prezidenty studia Sony Pictures Television Jamieho Erlichta a Zacka Van Amburga, kteří stojí mimo jiné za velmi úspěšným seriálem Breaking Bad (u nás uváděným pod názvem Perníkový táta). Podle agentury chtějí mít k dispozici 70 lidí z televizní branže, včetně výkonných producentů, publicistů nebo lidí z marketingu, kteří by pracovali z kanceláří Culver City v Los Angeles.

Miliarda dolarů, kterou plánuje Apple na televizní tvorbu vynaložit, se může zdát jako závratná částka, nicméně v porovnání např. se streamovací platformou Netflix je to osmkrát méně. Jak také Bloomberg připomíná, někteří zástupci hollywoodských studií z jednání s Applem nakonec vycouvali, protože na ně technologický obr z Cupertina neudělal svým konzervativním konceptem dojem. To má nicméně svůj důvod – podle webu arstechnica.com používají iOS zařízení Applu v mnoha případech děti a také uživatelé z rozličných kulturních komunit s různými hodnotovými preferencemi, takže společnost jen hledá nejnižší společný jmenovatel.

Apple navíc nemá v této oblasti tak velké ambice a neplánuje konkurovat streamovacím gigantům jako zmíněný Netflix. Každopádně konkurence je i v případě rodinných TV pořadů již dnes velmi ostrá. Jak Netflix, tak např. Amazon, Showtime, Hulu, AMC a jiní již nějakou dobu do původní televizní tvorby zaměřené na celou rodinu také investují a chtějí tak „přetáhnout“ diváky zavedeným kabelovým televizím. Apple se na tomto poli chce každopádně etablovat dříve, než si trh s internetovou TV tvorbou rozparcelují velcí hráči, dodává web arstechnica.com

 

Zdroj: bloomberg.com, arstechnica.com