Apple Music se v letošním roce stane jedničkou na trhu v USA

Službám předplacené hudby v současnosti vládne Spotify. Podle údajů, které na počátku roku zveřejnili její provozovatelé, má sedmdesát milionů placených účtů. Její prvenství však nemusí dlouho trvat. Server The Wall Street Journal informoval o tom, že konkurenční službě Apple Music se daří růst rychleji než Spotify a v některých ukazatelích tak začíná Spotify vyrovnávat.

Hlavním těžištěm úspěchu je pro Apple trh v USA, který je s celkově 30 miliony placených účtů největší na světě. Applu se zde daří růst o pět procent měsíčně, zatímco Spotify má růst pouhé dvě procenta. Služba Apple Music by se tak mohla, ještě v letošním roce, stát na tamějším roce trhu lídrem. Celosvětově to zatím bude Apple music těžší, protože má podle WSJ jen 36 milionů placených účtů, tedy zhruba polovinu objemu Spotify, i zde však roste rychleji.

Apple Music nad konkurencí vede v počtu zkušebních účtů, což je způsobeno tím, že na rozdíl od ní nenabízí služby, za něž není nutné platit, lidé tak často zkusí tříměsíční zkušební verzi a poté se ze služby ohlásí. Apple music je také dostupná v dvojnásobném množství států – 115, Spotify jich má 61. Spotify má zase velký potenciál v účtech, které jsou zadarmo, těch by podle neoficiálních statistik měla služba mít minimálně stejný počet jako těch prémiových.

Apple Music má výhodu i nevýhodu v tom, že je pevně spjatý s platformou Apple, a ačkoli existuje aplikace díky, které služba funguje i na Androidu, nejvíce jí využívají majitelé přístrojů s iOS nebo macOS. Odborníci předpokládají, že obliba Apple Music ještě vzroste s příchodem zařízené HomePod, které by se mělo na pultech obchodů objevit v řádu několika dnů.

Zdroj: appleinsider.com, .wsj.com