Zdroj: pikist.com

Apple odložil implementaci funkcí pro ochranu spotřebitelů před reklamou, chce dát inzerentům více času se na ni připravit

Jednou z nejočekávanějších změn v rámci podzimní aktualizace operačního systému telefonů iPhone iOS14 byla implementace některých nových prostředků na ochranu soukromí uživatelů. Jejich cílem je zastavení nebo omezení aktivit webových stránek, které sledují aktivitu uživatelů bez jejich souhlasu. Tyto změny mimo jiné znamenají to, že aplikace budou muset požádat uživatele o povolení pro přístup k jejich systému IDAF, který je pro inzerenty klíčový.

Proti tomuto postupu protestovala řada velkých hráčů na reklamním trhu – společnost Facebook například uvedla, že zavedení těchto opatření by mohlo vést až k tomu, že pro něj nebude mít smysl nabízet své reklamy na své platformě. Apple se rozhodl vyhovět inzerentům a obchodním partnerům a odložit rozhodnutí na začátek roku 2021.

Zařízení Apple, včetně zařízení iPhone, iPad a Apple TV, mají jedinečné ID, které je známé jako „identifikátor pro inzerenty“ (IDAF). S jeho pomocí mohou zadavatelé reklamy monitorovat její účinnost a mhou také určit, zda si někdo po zobrazení reklamy její předmět opravdu koupil. Tento nástroj má nejen iOS, ale i Android – Android Advertising ID (AAID).

Jakmile Apple implementuje do svých zařízení připravovanou změnu, bude tato funkce vypnutá a inzerenti budou muset žádat uživatele o její zapnutí, respektive o přístup k ní. Aplikace budou také muset požádat o povolení ke sledování toho, co lidé dělají v aplikacích a na webech vlastněných jinými společnostmi.

Už od podzimu se budou moci uživatelé podívat, jaké informace o nich daná aplikace shromažďuje a jakým způsobem uživatele sledují. Další nová funkce speciálně upozorní uživatele, když aplikace přistupuje k informacím o uživatelském chování.

Zdroj: bbc.com