Apple otevřel v Chicagu nový vlajkový obchod, který vyniká impozantní architekturou

Společnost Apple má filozofii, podle které chce svou činností ovlivňovat a obohacovat prostředí, ve kterém lidé žijí. To se promítá i na budovách, které pro svou činnost staví. Známá je například New Yorská pobočka Apple Storu ve tvaru skleněné kostky. U příležitosti letošní show Apple Keynote otevřel podzemní Apple divadlo Steva Jobse, které se dočkalo pochvaly od řady architektů. K seznamu významných objektů, které Apple postavil, přibyl minulý týden jeho nový vlajkový obchod v Chicagu.

Budova je skutečně famózní, její inspirací byl zaoblený tvar počítače MacBook, podle nějž je vytvořena střecha budovy. Ta má rozměry 111 x 98 metrů a je tvořena ze speciální odlehčené krytiny, aby byla co nejsubtilnější. Na všech stranách střecha o několik metrů přesahuje vnitřní prostor budovy a poskytuje tak ochranu před počasím i kolemjdoucím. Střecha je podepřena čtyřmi pilíři, které jsou hlavním nosným prvkem budovy. Díky tomu může být prosklená fasáda velmi tenká, protože nenese nic jiného, než svou váhu.

Architekti budovu situovali do samotného centra města na nábřeží v oblasti Chicago River. Budova je zasazena do svahu tak, aby zapadla mezi okolní budovy. Díky proskleným stěnám, vytváří iluzi venkovního prostoru. To odkazuje ke stírání hranic a vyzdvihuje přirozenost, což jsou prvky filozofie Applu. Uvnitř budovy je umístěna řada laviček a míst kde se dá sednout, povídat s přáteli, poslouchat hudbu nebo jen pozorovat okolní dění.

Součástí slavnostního otevření obchodu je také program Chicago Series, který bude ve formě přednášek a workshopů trvat měsíc. Jeho náplní je především spojení nejnovějších technologií a města samotného. Cílem této akce je naučit obyvatele města přemýšlet o prostoru, ve kterém žijí a podporovat jejich nápady jak jej zlepšovat. Tématy workshopů jsou fotografie, urbanismus, městské umění, divadelní představení nebo programování aplikací, které mohou zpříjemnit pobyt ve městě.

Tento obchod je první z nové generace Apple storů, které bude Apple postupně otevírat. Je příkladem firemní strategie, vytvářet obchody jako zajímavá místa, kde se něco děje, a která jsou živou součástí města, a nevnímat jen jako pouhé obchodní prostory. Je možné, že jednou se dočkáme oficiálního Apple Storu i v České republice, kdo ví.

Ve videu pod článkem si můžete nový obchod prohlédnout, očima našich kolegů ze serveru Cnet.com, kteří měli možnost nový obchod osobně navštívit.

Zdroj: .apple.com cnet.com

 

Fotogalerie: