Apple už není mezi obyvateli USA nejoblíbenější technologickou společností

Jestli se na něco může společnost Apple spolehnout, je to přízeň fanoušků. Její strategií je vytvořit vlastní svět technologicky vyspělých produktů, které nejsou s výrobky ostatních společností příliš kompatibilní. I tato uzavřenost měla v jistém smyslu podíl na vedení fanoušků k loajalitě firmy. Zároveň však obnášela i nutnost mít nové nápady a být vždy o krok před konkurencí, tak aby si uživatelé Applu mohli říct, že mají něco lepšího.

Díky této promyšlené marketingové strategii společnost Apple dlouhodobě vládla žebříčku spotřebitelské obliby v kategorii technických společností. Nyní to však vypadá, že se situace mění a podle průzkumu, který vypracoval server The Verge ve spolupráci se společností Reticle Research, Apple v mnoha ohledech předhání konkurence. Průzkum byl proveden v období od 28. září do 10. října a účastnilo se jej 1520 respondentů vybíraných tak, aby tvořili reprezentativní vzorek americké společnosti.

V jedné z otázek odpovídali Američané na to, jak moc se zajímají o nové produkty a služby velkých firem. Odpověď vůbec mě to nezajímá zvolilo u společnosti Apple téměř 13 procent tázaných a za Apple skončila jen společnost Facebook se 17 procenty. Naopak možnost velmi mě zajímá zvolilo jen 35 procent lidí. Zde se Apple umístil za všemi ostatními společnostmi, tedy – v pořadí od nejoblíbenějšího – Amazonem, Googlem, Microsoftem a Facebookem.

V otázce důvěry v produkty zvítězila s nejčastěji zvolenou možností plně důvěřuji možnost Moje banka, následovaly ji potom Amazon, Google, Microsoft, Apple, Facebook a Twitter.

Průzkum se zaobíral situací v USA a je možné, že v Evropě by dopadl jinak. Také je třeba dodat, že do něj byly zahrnuty pouze americké značky. V žádném případě se nejedná o přímé měření kvality produktů nebo služeb, ale spíše o důvěru ve značku a zájem o ni. Na průzkumu se mohla odrazit i momentální nálada ve společnosti.

Zdroj: theverge.com