Apple varuje uživatele nových iPhonů, aby nepoužívali displeje třetích stran

Apple v novém příspěvku na stránce zákaznické podpory zdůraznil důležitost používání jeho originálních displejů v případě opravy rozbitých obrazovek iPhonů nové řady. Upozornil, že pokud iPhone 11, iPhone 11 Pro nebo iPhone 11 Pro Max vyžaduje výměnu displeje, je nutné, aby ji provedl pouze on, autorizovaný poskytovatel jeho služeb nebo obchod zapojený do jeho nového programu Independent Repair Provider za použití jeho vlastních součástek.

   Cupertinský technologický gigant poznamenal, že jeho originální součástky byly testovány, aby splnily standardy výkonu a kvality, a že mezi hlavními znaky jeho displejů patří intuitivní a pohotově reagující Multi-Touch, vysoký jas, vysoká přesnost barev, vyvážení bílé barvy a funkce jako True Tone, Night Shift a Haptic Touch. Podle něj je nepravděpodobné, že by takové schopnosti a funkce měly displeje nabízené obchody třetích stran.

   Dále upozornil, že ti, kdo by se kvůli pár ušetřeným dolarům rozhodli pro výměnu obrazovky u některého z těchto obchodů, riskují, že taková obrazovka nemusí přesně „sedět“. Další problémy, jako např. neschopnost správně vyměnit komponenty jako šroubky nebo kryty, prý mohou způsobit přehřívání telefonu, poškození baterie, a dokonce zranění uživateli.

   Kromě toho prý neoriginální displej nemusí v určitých částech fungovat, během hovoru ne vždy reagovat na dotyk, může nesprávně zobrazovat barvy, zůstat zapnutý během hovoru a v neposlední řadě se mohou objevit problémy se senzorem okolního světla, tj. obrazovka se může nesprávně zesvětlovat a ztmavovat.

   Uživatel si může ověřit, jestli byl displej jeho iPhonu nové generace vyměněn za použití originálních součástek Applu, klepnutím na volbu About pod položkou General v rámci volby Settings. Pokud výměna displeje byla provedena pomocí neautorizovaných součástek Applu, zobrazí se zde zpráva „Unable to verify this iPhone has a genuine Apple display“.   

Zdroj: phonearena.co, apple.com