Apple Watch byly minulý rok s velkým náskokem nejprodávanějšími chytrými hodinkami

Chytrým hodinkám Apple Watch se v loňském roce mimořádně dařilo – prodávaly se mnohem lépe než všechny ostatní konkurenční hodinky. Podle odhadu analytické společnosti IDC dodal Apple po celém světě do obchodů jen v posledním kvartálu 8 mil. kusů svých populárních hodinek.

Za úspěchem stojí hlavně launch chytrých hodinek Applu 3. generace (neboli Series 3) v září. Druhé místo obsadila společnost Fitbit, která v posledním kvartálu do obchodů dodala o 2,6 mil. kusů nositelné elektroniky méně než Apple. „Velkou trojku“ uzavírá Xiaomi, které dodalo na trh 4,9 mil. kusů nositelné elektroniky. Zhruba 41 % dodávek chytrých hodinek obstarali ostatní výrobci.

Trh nositelné elektroniky zahrnuje jak levné fitness trackery od firem jako Xiaomi nebo Fitbit, tak také dražší chytré hodinky – i první generace hodinek Applu se dnes prodává přibližně za 250 dolarů. Jinými slovy, srovnávání prodejů výrobců „wearables“ není vždy úplné přesné, nicméně určitou představu o stavu trhu poskytuje.

Z tohoto důvodu web macrumors.com uvedenou společnost IDC oslovil, aby mu poskytla data týkající se pouze chytrých hodinek (tedy takového druhu nositelné elektroniky, který umí nativně spouštět aplikace třetích stran). A zde je dominance hodinek Apple Watch ještě drtivější  – na globálním prodeji chytrých hodinek se v posledním kvartálu podílely 61 procenty. Nejblíže mu byla kategorie „ostatní výrobci“ s podílem 15 %, z individuálních výrobců to pak byl Samsung s pouhými 8,4 % podílu.

Celkově Apple dodal v loňském roce na globální trh 17,7 mil. hodinek Apple Watch, což je o 2,1 mil. kusů více, než kolik chytrých hodinek dodaly na trh dohromady společnosti Samsung, Garmin, Fossil, Continental Wireless a ostatní.

 

Zdroj: macrumors.com