Foto: Unsplash

AR/VR náhlavní soupravy od Applu bychom se měli dočkat již v lednu 2023

Podle analytika společnosti Apple Ming-Chi Kua bude netrpělivě očekávaný headset pro smíšenou realitu, který údajně nabídne kombinaci rozšířené a virtuální reality, pravděpodobně vydán v lednu 2023. V nové zprávě, kterou zveřejnil server 9to5Mac, Kuo uvádí, že náhlavní souprava je „nejsložitějším produktem, jaký kdy Apple navrhl“, ale že její vydání by mohlo pomoci podpořit rychlý růst tohoto segmentu.

Kdo se o tuto problematiku zajímá hlouběji, jistě ví, že to není poprvé, co Kuo předpovídá termín vydání této náhlavní soupravy. Nicméně dřívější předpovědi byly mnohem obecnější – loni například uvedl, že bychom se vydání měli dočkat již někdy v roce 2022 (to se ale nyní zdá nepravděpodobné). A právě tento měsíc předpověděl, že by k vydání mohlo dojít někdy ve druhém čtvrtletí příštího roku. Poslední zpráva, která hovoří přímo o lednovém uvedení je proto překvapivě konkrétní, i přesto ale samozřejmě není jistá.

Tento poslední ohlášený termín se ale shoduje s dalšími aktivitami, které se kolem náhlavní soupravy od Applu objevily. Vedení společnosti údajně vyzkoušelo headset na začátku května, zmínky o softwaru RealityOS pro headset se objevují v kódu společnosti Apple a objevují se i v žádostech o ochrannou známku.

Ačkoli se již objevila řada zpráv spekulujících o tom, co nám jablečná náhlavní souprava nabídne, podle nedávné zprávy v časopise The Information bude údajně fungovat jako samostatné zařízení, aniž by muselo být připojeno k počítači. Disponovat by mělo také až 14 kamerami pro sledování pohybu. Náhlavní souprava by měla být údajně vybavena procesorem s podobným výpočetním výkonem, jaký nabízejí čipy M1, které se nacházejí v počítačích Mac. Co se týče baterie, prozatím není jasné, zda bude umístěna zvlášť, nebo bude zabudovaná v samotném headsetu.

Kuo také předpovídá, že zatímco Apple se chystá v oblasti náhlavních souprav udělat velký skok vpřed, její hlavní konkurent – společnost Meta – naopak udělá krok zpět, což znamená, že v nejbližší době své investice do VR hardwaru omezí a zaměří se na reklamní byznys. A to i přesto, že se Meta nedávno pochlubila řadou prototypů VR headsetů, na kterých údajně pracuje.

Zdroj: theverge.com