Asijské trhy by mohly do roku 2022 vygenerovat přes polovinu příjmů v segmentu AR a VR

Asijské trhy by dohromady mohly do roku 2022 vygenerovat přes polovinu tržeb v segmentu rozšířené a virtuální reality. Jen Čína sama má potenciál „utrhnout“ z každých 5 dolarů utracených za AR a VR produkty 1 dolar. Informuje o tom investiční banka Digi-Capital.

Podle predikce banky by mohly činit příjmy z prodeje chytrých AR brýlí v Číně (opět do roku 2022) až 90 mld. dolarů, zatímco u VR zařízení by to mohlo být mezi 10–15 mld. dolarů. USA má sice oproti ní v oblasti VR headsetů velkou uživatelskou základnu, kterou „táhne“ zejména platforma PSVR nebo high-endové VR headsety kompatibilní s PC, Čína ale kontruje velmi početnou mobilní uživatelskou základnou a VR platformami zaměřenými právě na ni.

I když podle odhadu banky má americký trh potenciál „uzmout si“ z celkových tržeb ve VR segmentu do zmíněného roku přibližně pětinu (o něco více než Čína), pro USA by to bylo ve skutečnosti jen malé vítězství. Vedle Číny tu jsou totiž další silné asijské trhy, zejména Japonsko a Jižní Korea, které by mohly – opět do roku 2022 – samy vygenerovat prodejem VR platforem téměř polovinu globálních příjmů.

Díky rozšíření mobilních AR platforem ARKit od Applu, ARCore od Googlu i domácích AR platforem od gigantů jako Tencent či Alibaba se Čína stane velmocí i v počtu lidí, kteří tyto platformy používají, a také v množství uživatelů chytrých brýlí. Země má těžit z toho, že se podílí 40 procenty na globálním internetovém obchodu a její trh s mobilními platbami je 11x větší než americký. Navíc již v roce 2015 předběhla USA v prodejích iPhonů. Důležitým faktorem je také to, že čínské „androidí“ obchody s aplikacemi začínají zdatně konkurovat obchodu Google Play, a to nejen doma, ale i venku. Úspěch zaznamenávají i vývojáři iOS aplikací –  v zemi  si již vydělali kolem 17 mld. dolarů.

Podle banky to neznamená, že západním trhům se v oblasti AR a VR nebude dařit, spíše naopak. Nicméně rozhodujícími hráči budou asijské trhy, především pak Čína, která má na tomto poli hrát klíčovou roli.

 

Zdroj: gamesindustry.biz