Zdroj: en.wikipedia.org

Audi ukázalo, jak vytváří zvuk pro svůj nový E-Tron GT

Elektrické automobily by mohly být téměř úplně tiché. Pravidla bezpečnosti silničního provozu v rámci EU, ale žádají, aby při pohybu po městech tato auta vydávala zvuky, a chodci a další účastníci dopravy tak měli lepší přehled. Německá automobilka Audi nechala nahlédnout pod pokličku toho problému a zveřejnila zajímavý dokument, který odhaluje, jak takový zvuk vzniká.

Podle Audi je zvuk automobilu důležitou součástí jeho designu. Dříve byl zvuk nedílnou součástí práce motoru a výfuku, avšak u elektromobilů vzniká dodatečně. Je však třeba, aby se jednalo o zvuk, který bude pro majitele a jeho okolí co nejpříjemnější, proto se o zvuk nového Audi E-Tron GT staral speciálně vybraný zvukový designér Rudolf Halbmeir.

Ten nejprve zkusil tóny a zvuky nástrojů, jako jsou housle elektrická kytara nebo nástroj australských domorodců didgeridoo. Žádný z nich se mu ale nezdál vhodný, a nakonec se rozhodl pracovat jiným způsobem. Využil několik plastových trubek, které našel u sebe na zahradě a napojil na ventilátor. Pomocí jejich různé délky následně natočil 32 různých tónů a zvuků a z nich namíchal výsledný projev automobilu.

Oproti konkurenčnímu Porshe Taycan je zvuk E-Tron GT méně sci-fi, ale zvuk spalovacího motoru nepřipomíná ani v nejmenším. Zvuk není příliš výrazný a je otázkou, jestli přináší ten emocionální zážitek, o kterém Audi mluví. Uvnitř automobilu je možné regulovat jeho hlasitost nebo jej úplně vypnout.

Zdroj: autoblog.com