Zdroj:

Automobilka Hyundai údajně koupila značku Boston Dynamics

Ve světě robotiky byste jen těžko hledali větší a především veřejně známější společnost, než je Boston Dynamics. Tato značka má velkou váhu, otázkou však je, co si s ní počít? Již několik společností na ni nedokázalo najít odpověď. Už potřetí za sedm let mění tato značka vlastníka. Podle listu Korea Economic Daily ji od finanční skupiny SoftBank kupuje společnost Hyundai Motors.

Problém Boston Dynamics spočívá v jeho nekomerčnosti. Společnost vyvíjí jedny z technologicky nejpokročilejších robotů, jež můžeme v současnosti vidět. Problém ale je, že teprve nedávno je začala ve velmi omezeném počtu prodávat. Výzkum společnosti je však vzhledem ke svému charakteru velmi nákladný. Její značka je tak velmi prestižní, avšak žádá investice.

To se podepsalo i na vývoji její vlastnické struktury. V roce 2013 ji koupil Google, aby ji pak v roce 2017 opět prodal japonské SoftBank Group, jejíž divize robotiky je známá svým humanoidním robotem Pepper, který pomáhal cestujícím zorientovat se na letištích.

Co se nedávno zahájených prodejů robotů Spot týče, podle serveru The Robot Report se po celém světě prodalo něco málo přes 400 různě vybavených sad těchto robotů. To při průměrné cenně 74 500 dolarů dělá tržby okolo 30 milionů dolarů.

Hyundai údajně zaplatila za Boston Dynamics více než jednu miliardu dolarů. Pro Hyundai se jedná o další investici do rozvoje robotiky a autonomních automobilů. Ale jak přesně chce automobilka uplatnit roboty ve svém byznysu, zatím není jasné.

Zdroj: gizmodo.com