Autonomní auta Uberu se vrací na silnice, zatím pouze však s lidskými řidiči

Čtyři měsíce po nehodě, během níž přišla o život chodkyně jsou automobily s autonomním řídícím systémem Uber zpátky na veřejných komunikacích. Jejich operační zónou je Pittsburgh, avšak jejich autonomnost je zatím omezena a většinu jejich systémů bude ovládat lidský řidič. Uber mezitím dále pracuje na přezkoumávání a vylepšování svého řídícího systému.

Po smrtelné nehodě zastavil Uber ihned testování svých systémů a guvernér státu Arizona, na jehož území k nehodě došlo odebral společnosti testovací licenci. OD té doby se automobily řízené systémem Uber na veřejných komunikacích neobjevily.

Uber se nyní dohodl s úřady v Pittsburghu na novém spuštění testování. Tentokrát však bude mnohem opatrnější. Minimálně první fáze testů, která bude trvat několik týdnů, se bude týkat pouze sběru dat a samotné řízení převezmou lidští řidiči. Ti navíc budou speciálně proškoleni a pečlivě vybíraní, aby nedošlo k selhání lidského faktoru, které mohlo mít vliv na smrtelnou nehodu.

Jednou z novinek bude také systém sledování pozornosti řidiče. Podobné systémy se stávají důležitou součástí pokročilých asistenčních technologií a zvyšují jejich důvěryhodnost. Různá technická řešení monitoringu lidské pozornosti využívá řada konkurenčních automobilek včetně Tesly, jež původně takový systém odmítala.

Uber také obnoví tovární nastavení vozů Volvo do nichž své systémy instaluje. V době nehody měl vůz, který srazil chodkyni deaktivovaný systém nouzového brždění, který mohl nehodě zabránit.

Úřady v oblasti kde budou vozidla testovány slíbily, že budou Uberu věnovat zvýšenou pozornost, tak, aby se minimalizovalo riziko dalšího nebezpečí. Nehoda, ke které došlo na jaře je stále vyšetřována příslušnými úřady. Závěrečná vyšetřovací zpráva může mít klíčový vliv na další rozvoj autonomní řídící technologie společnosti Uber.

Zdroj: theverge.com