Autonomní automobily společnosti Drive.ai ukazují, že jsou jiné a komunikují s okolím

Chytré automobily, schopné samostatného řízení jsou elegantní, přesné a ve své činnosti efektivní. Zároveň však mohou na okolí (zvlášť na chodce) působit poněkud děsivě a chladně. Většina společností, které testují autonomní automobily Waymem počínaje a Uberem konče, používá nenápadná vozidla většinou s jednou maximálně dvěma barvami. Pokud by na střeše neměly senzorickou výbavu, bylo by snadné si je splést s obyčejným automobilem.

Jinou strategii volí společnost Drive.ai, která v pondělí oznámila zahájení testování svých autonomních vozidel na předměstí Dallasu. Její vozidla jsou na první pohled odlišná, mají jasně oranžovou barvu a velký nápadný potisk, jež informuje okolí, že se jedná o autonomní vůz.

Kromě toho má vůz čtyři velké LED displeje – jeden na nárazníku vpředu dva nad oběma předními koly a jeden vzadu. Na kterých automobil píše, co právě dělá. Díky tomu si může okolí na autonomní vůz lépe zvyknout, trochu mu porozumět a přestat se jej bát. Z displejů je mimo jiné poznat, jestli vůz v danou chvíli řídí systém nebo řidič.

Nálada veřejnosti, může být v současnosti pro společnosti testující autonomní vozy klíčová. S ní je totiž svázaná i podpora místních úřadů, které rozhodují o povolení testovaní autonomních vozidel. Podpora veřejnosti klesla po březnové nehodě, při níž zemřela chodkyně po té, co ji srazil vůz UBERu. Společnost Drive.ai říká „Chtěli jsme, aby to vypadalo jako školní autobus. Kdo by nevěřil školnímu autobusu, že?“

Zdroj: drive.ai