Autor PUBG vidí budoucnost této hry v esportu, bude se však muset změnit

Hra PlayerUnknown’s Battlegrounds je jedna z prvních, která skutečně masově zpopularizovala žánr battel royale her. Nebyl sice první hrou, která jej použila, ale právě díky němu, a později módu pro hru Fortnite, se jedná o dnes hráčsky i komerčně neúspěšnější žánr. Ačkoliv od vydání PUBG uplynuly minulý týden už dva roky a na scénu přibylo řada konkurenčních titulů (v nedávné době například Apex Legends), hra si svou pozici stále drží.

Jednou z hlavních výhod titulu PUBG, je podle odborníků fakt, že vsadil na vážné, realistické až militaristické pojetí hratelnosti a tomto směru nemá příliš obdoby. A podle jednoho ze svých tvůrců Brendan „PlayerUnknown“ Greene má titul velkou budoucnost, a to díky elektronickému sportu.

Už v loňském roce se hra PUBG v různých formách (nejčastěji ve hře dvojic nebo skupin) začala objevovat na programu největších herních turnajů. A to je podle Greena ten správný směr, kterým by se měly tvůrci hry vydat. Hra, která bude mít dobrou podporu má na poli profesionálního hraní potenciál být živá dlouhé roky po svém vydání. Příkladem mohou být kultovní tituly jako Dota 2 nebo Counter-Strike.

Gren však také upozorňuje, že pořádání velkých turnajů v PUBG může být obtížnější, protože jej vždy musí hrát sto hráčů najednou. To si žádá nový pohled ze strany diváků a moderátorů, protože akce v reálném čase je daleko více a vidět skutečně to nejlepší z ní byť s menší prodlevou vyžaduje velké množství střihů a pečlivou moderaci.

Oproti tomu je dle Greena výhoda v tom, že systém hry samotné je jednoduchý a přehledný. Neexistují žádná povolání nebo typy postav, všichni jsou si rovni. „Máte granát, máte zbraň snažíte se přežít, to je jednoduchá věc, kterou pochopí každý divák.“

Zdroj: theverge.com