Baidu se stalo světovou dvojkou v prodeji inteligentních reproduktorů, ukazuje sílu čínského trhu

Čínský technologický gigant Baidu předběhl dle posledních hospodářských výsledků na poli prodeje inteligentních reproduktorů společnost Google. Stal se tak druhým největším prodejcem těchto specifických zařízení na světě. Ve druhém čtvrtletí Baidu prodalo více než 4,5 milionů kusů inteligentních reproduktorů, což představuje přibližně 17,3 procent globálního trhu. Meziročně toto číslo poskočilo o neuvěřitelných 3 700 procent. Ve vedení tohoto odvětví zůstává Amazon s více než 6,6 miliony prodaných kusů a čtvrtinovým poměrem na trhu chytrých reproduktorů.

Společnosti Baidu se podařilo naskočit do „rozjetého vlaku“ protože se na pole chytrých reproduktorů dostala relativně pozdě. Vedení společnosti vsadilo především na nízkou cenu, základní reproduktor se totiž prodává za pouhých 89 juanů což je ekvivalent 12 dolarů. Tyto modely se prodávají velmi dobře. Naopak nejdražší designový model Raven H má s prodejností problémy.

Otázkou je, nakolik můžeme společnosti Google a Baidu považovat za přímé konkurenty. Baidu totiž působí výhradně na čínském trhu, pro domácí spotřebitele. K nim naopak nemá vzhledem ke špatným vztahům s Čínou přístup Google.

Růst Baidu spíše než globální zprávu ukazuje, jak veliký potenciál má čínský trh a to jak z pohledu velikosti tak dynamiky. Google by naopak mohl ztráty dohnat větším zaměřením na další velké asijské trhy, jako je například indický.

Zdroj: canalys.com