Belgie považuje loot boxy za „hazard“ a chce je v Evropě zakázat

Belgie považuje loot boxy ve videohrách za „hazard“ a chtěla by je v Evropě zakázat zákonem. Tamní komise pro regulaci hazardních her k tomuto závěru došla po zkoumání platebního modelu ve hře Star Wars: Battlefront II.

Zpráva zveřejněná webem pcgamer.com, odvolávajícím se na belgický server vtm.be, přichází jen pár dní poté, co se vydavatel EA rozhodl ze hry dočasně stáhnout veškeré mikrotransakce a dát jejímu tvůrci DICE čas na nové vybalancování hratelnosti. Tomu předcházel silný odpor ze strany hráčů, kteří si stěžovali, že odemknout legendární postavy jako Darth Vader nebo Luke Skywalker stojí příliš mnoho herních kreditů. Tvůrci sice krátce poté limit snížili, ale hráči kritizovali právě i loot boxy s náhodným obsahem – podle nich hra „nadržovala“ platícím hráčům a platební model byl nevyvážený a nespravedlivý.

Belgický ministr spravedlnosti Koen Geens se nechal slyšet, že „směšování hazardu a hraní, zejména v mladém věku, je nebezpečné pro duševní zdraví dítěte“. Komise se vyjádřila podobně, podle ní není možné míchat dohromady reálné peníze se závislostí na hře. Belgie se podle Geense bude snažit v rámci Evropské unie tento obchodní model zakázat. Podle webu venturebeat.com není ale z ministrova vyjádření jasné, jestli se případný zákaz bude týkat i dospělých, nebo jen dětí.

Loot boxy jsou dnes pro mnoho herních vydavatelů hlavním zdrojem příjmů. Používají je i nejpopulárnější on-line hry současnosti, např. karetní hra Heartstone nebo FPS Overwatch. Mohou mít podobu „booster packů“ (u karetních her), nových skinů, ale i zbraní nebo brnění. Vydavatelé a tvůrci se k nim rádi uchylují proto, že nejskalnějším fanouškům umožňují v oblíbených titulech utratit téměř neomezené množství peněz. Kritici namítají, že takové hry jim dávají nepřiměřeně velké výhody a hratelnost je tím pádem nevybalancovaná.

 

Zdroj: venturebeat.com, pcgamer.com