Blizzard se kvůli propouštění vzdává své mobilní hry Warcraft
Blizzard oznámil, že přestává vyvíjet nový obsah pro mobilní strategii Warcraft Rumble a zaměří se pouze na pravidelné herní události a opravy chyb. Toto rozhodnutí přichází v době, kdy Microsoft, majitel Blizzardu, prochází rozsáhlým propouštěním až 9 000 zaměstnanců po celém světě.
Blizzard ve svém prohlášení naznačil, že Warcraft Rumble nesplnil očekávání a hra se „snažila najít svou půdu pod nohama“. Studio v posledních letech zkoumalo různé možnosti, jak hru vylepšit, ale žádné z těchto opatření nebylo dostatečné k zajištění udržitelnosti projektu.
Warcraft Rumble, původně oznámený v roce 2019 jako Warcraft Arclight Rumble, byl ambiciózním pokusem přenést populární franšízu Warcraft na mobilní zařízení. Hra připomínala flexibilnější verzi Clash Royale, kde hráči ovládají miniaturizované armády v PVP soubojích nebo výzvách pro jednoho hráče a strategicky rozhodují o umístění postav.
Podle serveru Aftermath je ukončení vývoje hry přímým důsledkem propouštění v Microsoftu, které zasáhlo i Blizzard. Někteří členové týmu dostanou nové pozice, jiní však byli propuštěni, což naznačuje i interní e-mail prezidentky Blizzardu Johanny Fairies. Veřejné prohlášení tuto skutečnost přímo neuvádí, ale zmínka o podpoře kolegů je v kontextu výmluvná.
Zatímco Warcraft Rumble bude nadále fungovat v omezené podobě, další projekty Microsoftu, jako Everwild a Perfect Dark, byly zrušeny. Propouštění a odchody talentů, například kreativního ředitele Sea of Thieves Gregga Maylese nebo režiséra Matt Firora ze ZeniMax Online Studios, ukazují na výrazný rozsah dopadů restrukturalizace.
Zdroj: engadget.com