https://blz-contentstack-images.akamaized.net/v3/assets/blt7dfe5c83c8dfe10f/bltda3b6d261bf4b7b8/64c29759c08cca00b49b2a29/WR_Updated_News_Trailer_Thumbnail_1920x1080.png

Blizzard se kvůli propouštění vzdává své mobilní hry Warcraft

Blizzard oznámil, že přestává vyvíjet nový obsah pro mobilní strategii Warcraft Rumble a zaměří se pouze na pravidelné herní události a opravy chyb. Toto rozhodnutí přichází v době, kdy Microsoft, majitel Blizzardu, prochází rozsáhlým propouštěním až 9 000 zaměstnanců po celém světě.

Blizzard ve svém prohlášení naznačil, že Warcraft Rumble nesplnil očekávání a hra se „snažila najít svou půdu pod nohama“. Studio v posledních letech zkoumalo různé možnosti, jak hru vylepšit, ale žádné z těchto opatření nebylo dostatečné k zajištění udržitelnosti projektu.

Warcraft Rumble, původně oznámený v roce 2019 jako Warcraft Arclight Rumble, byl ambiciózním pokusem přenést populární franšízu Warcraft na mobilní zařízení. Hra připomínala flexibilnější verzi Clash Royale, kde hráči ovládají miniaturizované armády v PVP soubojích nebo výzvách pro jednoho hráče a strategicky rozhodují o umístění postav.

Podle serveru Aftermath je ukončení vývoje hry přímým důsledkem propouštění v Microsoftu, které zasáhlo i Blizzard. Někteří členové týmu dostanou nové pozice, jiní však byli propuštěni, což naznačuje i interní e-mail prezidentky Blizzardu Johanny Fairies. Veřejné prohlášení tuto skutečnost přímo neuvádí, ale zmínka o podpoře kolegů je v kontextu výmluvná.

Zatímco Warcraft Rumble bude nadále fungovat v omezené podobě, další projekty Microsoftu, jako Everwild a Perfect Dark, byly zrušeny. Propouštění a odchody talentů, například kreativního ředitele Sea of Thieves Gregga Maylese nebo režiséra Matt Firora ze ZeniMax Online Studios, ukazují na výrazný rozsah dopadů restrukturalizace.

Zdroj: engadget.com