Blizzard spustil WoW Classic, první hodiny hry sledoval na Twitchi více než milion diváků

Spuštění hry Word of Warcraft Classic je jednou z nejzajímavějších herních událostí končícího herního léta. Hra, která definovala masivní multiplayerové hraní po roce 2005 se dočkala znovuuvedení na trh ve verzi, která by měla připomenout to, jak hra vypadala na svém začátku. Studio Blizzard se tímto krokem pokusilo oslovit především starší hráče a pamětníky a jak ukazují první čísla, zřejmě se to opravdu podařilo.

Samotnému uvedení předcházela rozsáhlá kampaň v níž si mohli hráči rezervovat svá oblíbená jména postav, registrovat se na konkrétní servery a hledat staré známé s nimiž hráli původní WoW. A samotné spuštění hry zapojilo další fenomén, který v době vlády původního WoW nebyl tak rozšířený- sledování hraní dalších hráčů prostřednictvím streamovaného přenosu.

Jen za prvních několik hodin se ke sledování WoW na Twitchi připojilo více než 1,1 milionu diváků. Streameři také přitáhli své fanoušky na jednotlivé servery, které pod náporem nových připojených byly místy nedostupné. Také se opakovaně stalo, že na nich vznikla velká disproporce herních stran, protože fanoušci chtěli stát po boku svého oblíbeného streamera. Na uvolnění místa na některých serverech tak čekali zájemci i několik hodin.

Nyní můžeme těžko odhadovat, jak bude boom WoW pokračovat. Optimisté tvrdí, že se jedná o starou dobrou hru, která se neomrzí a má své kvality. Pesimisté naopak upozorňují na zastaralejší herní mechaniky, které byly postupným patchováním odstraněny. Také namítají, že WoW je hra, která si na hráčích vyžádá velké množství jejich času. To pro mnohé nebyl problém před 15 lety, kdy studovali, nyní však mají dospělí život, který přináší i omezené časové možnosti. Otázka je kolik WoW přiláká mladých hráčů.

Zdroj: kotaku.com