Boti společnosti OpenAI porazili ve hře Dota 2 tým profesionálů

Společnost OpenAI se zabývá, jak z jejího názvu vyplývá umělou inteligencí, jedním z projektů na kterých pracuje jsou boti (umělí protivníci) do známého online titulu Dota 2. Pomocí této hry zkoumají pracovníci OpenAI možnosti strojového učení jejich programu.

Jeho nejnovější iteraci představili v červnu a díky použitým technologiím se dokázal algoritmus učit rychlostí 180 let za den. Už za tuto rychlost sklidila společnost OpenAI uznání odborné veřejnosti, nyní se však podařilo schopnosti jejich programu ověřit i v praxi, když v zápase pět proti pěti porazil tým složený ze čtyř bývalých profesionálních hráčů Doty 2 a jednoho komentátora.

AI v boji proti kvalitním lidským hráčům dominovala, v první hře jim nedovolila zničit ani jednou svou věž. Ve druhém kole se lidem podařilo jednu věž zničit, avšak celkově opět prohráli. Vyhrát se jim podařilo velmi až v posledním třetím kole, které se za stavu 2:0 pro AI hrálo čistě ze sportu. AI dokázala lidi přetlačit především tím, že naprosto eliminovala jakoukoliv nerozhodnost. Algoritmus neváhal, jestli má zaútočit nebo raději přesunout jednotky jinam. Diváci označili způsob, kterým AI hrála jako nepřirozený právě v tom, že nikdy neudělal chybu nebo nezměnila své rozhodnutí.

Cílem vývojářů nyní je kvalifikovat své boty mezi nejlepší hráče na turnaj Valve’s International, který je považován za obdobu mistrovství světa ve hře Dota 2. A i na tomto turnaji by programátoři z OpenAI rádi uspěli.

Zdroj: theverge.com