Burger King vydal reklamu, kterou údajně vytvořila AI, ve skutečnosti si z ní dělá legraci

Řetězec rychlého občerstvení Burger King se snaží ukázat, že jde s dobou a vede svůj marketing tak, aby využíval současné technologické trendy. Loni na jaře vydal reklamu, která aktivovala chytré reproduktory Google, na podzim pak přinesl koncept vlastní virtuální měny.

Nyní ve svých technologických pokusech pokračuje a využívá umělou inteligenci k tvorbě reklam, tedy alespoň zdánlivě. Každá nová reklama společnosti nyní začíná typickým anachronickým zvukem vytáčeného modemu a upozorněním, že „Tato reklama byla vytvořena umělou inteligencí.“ Následuje trochu nepřehledný sled záběrů hranolek a dalších produktů společnosti Burger King doprovázený neohrabaným robotickým komentářem, který bychom čekali od dnes již zastaralé umělé inteligence. „Cesta kuřete k sendviči je dlouhá, Burger King mu na ní pomohl“

Ačkoliv společnost Burger King ve své tiskové zprávě uvádí, že celou reklamu vytvořil vysoce sofistikovaný algoritmus využívající strojové učení, je celá reklama výtvorem reklamních kreativců. Ti využívají především toho, že umělá inteligence je jedním z velkých témat současnosti a jsou lidé, kteří se jí obávají (důvody jsou různé od neporozumění, přes ztrátu zaměstnání, až po vyhlazení lidstva). Proč se tedy nepobavit na účet AI?

Současné možnosti umělé inteligence jsou, minimálně v hlasové reprodukci, vytváření uvěřitelných narativů a práce s videem, daleko větší, než to co předvádí údajná AI použitá Burger Kingem. Přesto svou roli reklamy videoklip plní, protože se o něm mluví a tím pádem se šíří dál. Nápad je v reklamně vždy to základní.

Zdroj: adweek.com