Bývalí pracovníci Cambridge Analytica údajně pomáhají Donaldu Trumpovi s novou kampaní

Ač se může zdát, že prezidentské volby v USA a s nimi spjaté kampaně jednotlivých kandidátů skončily nedávno (na podzim roku 2016) už nyní probíhají přípravy a první fáze kampaní na nové primární a prezidentské volby, které proběhnou v roce 2020.

Ty minulé podle zpětného přezkoumávání mohla výrazně ovlivnit cílená manipulace s veřejným míněním na sociálních sítích a také práce s daty uživatelů, která měla zůstat soukromá. Přípravy na budoucí kampaně jsou tedy pod drobnohledem medií, a jak se zdá má tým Donalda Trumpa první potíže, společnost Associated Press totiž přinesla informace o tom, že volební štáb současného amerického prezidenta spolupracuje se společností Data Propria, která je spojena s bývalými zaměstnanci společnosti Cambridge Analytica.

Data Propria využívá, podobně jako Cambridge Analytica ke své činnosti kombinaci datových a behaviorálních věd za účelem přesného cílení reklamy a politických zpráv. Společnost potvrdila, že uzavřela středně dobou smlouvu s výborem republikánské strany.

Associated Press má údajně zprávy o tom, že Data Propria se bude podílet přímo na kampani Donalda Trumpa, stejně jako záznam rozhovoru manažera kampaně Brada Parscaleho a Matta Oczkowskiho, bývalého vedoucího oddělení CA a současného vedoucího datového úseku Data Propria. V něm údajně několikrát zazní, že spolu dělají práci pro prezidenta na rok 2020.

Zdroj: apnews.com