Část nabíjecích stanic v Evropě a USA byla dočasně odstavena, nabíjecí kabely mohou mít problémy
Společnost Volkswagen je spolu se společností Tesla největším hráčem na poli provozování nabíjecích stanic pro elektromobily. Podle odborníků za to může částečně aféra Dieselgate a snaha společnosti zaměřit se na jiné pohonné systémy, než jsou naftové motory. Nyní ale část nabíjecích stanic v USA provozované společností Volkswagen a také několik stanic v Evropě hlásí neplánovanou odstávku některých stojanů kvůli technickým závadám.
Americká společnost Electrify America v tiskové zprávě nespecifikuje, o jaký technický problém se jedná a podotýká, že odstaveny jsou pouze nabíječky s výkonem 150 až 350 kilowatt (tedy ty určené k rychlejšímu nabíjení. Konkrétně tedy ty, které využívají kapalinou chlazený dobíjecí kabel od společnosti Huber + Suhner.
Podobnou zprávu jako americký provozovatel nabíječek vydala také společnost Fastned se sídlem v Amsterodamu. Ta uzavřela všechny své nabíječe o výkonu 175 kW v Nizozemí a Německu, přičemž jako problém uvedla kabely Huber + Suhner.
Samotný výrobce kabelů vydal vlastní prohlášení, ve kterém uvádí, že bezpečnost zákazníků je jeho vlastní prioritou, a proto vyslal všem svým odběratelům varování. V minulém týdnu totiž došlo v Německu ke zkratu nabíjecího kabelu, nikdo při něm nebyl zraněn. Zkrat podle dosavadního šetření vznikl na zástrčce první generace a Huber + Suhner vyzývá zákazníky, aby byli při dobíjení s tímto typem kabelů a konektorů více obezřetní. Na přesném odhalení závady se stále pracuje.
Zdroj: theverge.com