Zdroj: Tisková zpráva

Český autopilot pro malá letadla uspěl v USA. Nabídl také novou metodiku certifikování, která pomůže urychlit jeho zařazení do praxe

Brněnská pobočka společnosti Honeywell Aerospace spojila své síly s týmem vědců z Katedry řídicí techniky Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze (FEL ČVUT) a společně uvedli na trh novou verzi autopilota BendixKing. Systém označený jako AeroCruze 230, je určený pro malá letadla. Zajímavým krokem je i představení vlastní metodiky pro certifikaci u Federal Aviation Administration (FAA). Ta umožňuje certifikovat tento systém na šedesáti různých typech letadel zároveň.

Nová metodika dokáže velmi urychlit celý proces testování. Pro získání certifikace FAA, po níž obvykle následuje i schválení ze strany evropského úřadu EASA. Za normálních okolností je nutné testovat systém na desítkách strojů zvlášť. Díky použití metody postupu AML STC (Approved Model List – Supplement Type Certificate) se tento proces výrazně zkrátí. Mezi letadly, která dokáže AeroCruze 230 pilovat, jsou Cessna 172, Piper PA-28 Archer, Piper PA-32 Cherokee Six, ale i zástupci výkonnostních letadel typu Beechcraft Baron, Beechcraft Bonanza, Piper PA-46 Malibu a další.

„Díky spolupráci s FEL ČVUT jsme dokázali srazit koncovou cenu zařízení pod 10 000 dolarů, a přitom jasně prokázali jeho bezpečnost. Získali jsme tak zkušenosti, které se mohou uplatnit i při vývoji avioniky pro velká dopravní letadla,“ říká Ondřej Klusáček z Honeywellu Aerospace Brno. „Vývoj tohoto autopilota byl plně v rukou českých vývojářů. Mám radost, že potvrzuje současný trend, kdy čím dál více klíčových leteckých komponent vzniká v Česku.“

Zdroj tisková zpráva